Strona główna, motocykle 125 ccm

Jak myć motocykl? – dowiedz się jak dobrze myć motocykl

Chcesz wiedzieć jak myć motocykl? Zobacz o czym musisz pamiętać, aby myć motocykl tak, aby mu nie zaszkodzić, a jednocześnie zapewnić mu atrakcyjny wygląd.

jak myć motocyklMycie motocykla poza dbałością o estetykę jest także bardzo ważne z punktu widzenia dbałości o elementy mechaniczne i dbanie o żywotność naszego motocykla.

Mycie motocykla jest też bardzo ważnym elementem tego jak przygotować motocykl do zimy.

Jak myć motocykl? – myjnia czy wiadro pod domem?

Artykuł w zasadzie dotyczyć będzie zagadnienia używania myjki wysokociśnieniowej do mycia motocykla, niezależnie od tego czy myjki też używamy na popularnych myjniach na monety czy też pod domem.

Najważniejsze co musimy wiedzieć zastanawiając się nad tym jak myć motocykl, to fakt jakich elementów naszego motocykla nie należy traktować wysokim ciśnieniem.

Szczególnie należy uważać przy myciu chłodnicy, ponieważ powyginane blaszki będą w zasadzie nienaprawialne (warto jednak odnotować w tym miejscu fakt, że problem ten nie dotyczy znakomitej ilości 125-tek, ponieważ chłodzone są one powietrzem). Kolejnym elementem, który należy myć z dużej odległości lub użyć do tego szmatki czy gąbki to zegary – co prawda są one tak zaprojektowane, że nie szkodzi im jazda w deszczu, ale jak wiadomo deszcze nie pada pod ciśnieniem kilku atmosfer. Kolejnym miejscem na które należy uważać to np. świece, myjmy je ostrożnie, tak aby ciśnieniem nie pozrywać z nich fajek zapłonowych.

Wysokie ciśnienie bardzo dobrze radzi sobie też z naklejkami, więc jeśli przyozdobiliśmy nimi nasz motor należy pamiętać, żeby nie polewać ich wodą pod kątem, który może umożliwić ich zerwanie.

Przy myciu wydechu powinniśmy zwrócić uwagę na to aby woda nie dostała się do środka tłumika.

Jak powszechnie wiadomo “nadgorliwość jest gorsza od faszyzmu” także z myciem motocykla nie należy zbytnio przesadzać, ponieważ chemia z kosmetyków samochodowych jest bardzo inwazyjna i jej nadużywanie doprowadzi do szybszego zużywania się powłoki lakierniczej.