Honda MSX 125, recenzja i opinie, dane techniczne

Honda MSX 125 to motocykl, który wymyka się definicjom, sprawdź dlaczego Honda MSX 125 cieszy się tak dużym zainteresowaniem i ma licznych fanów.

honda msx 125

Honda MSX 125 jest nawiązaniem do tradycji małych motorów Hondy zapoczątkowanej w latach 60-tych przez model Monkey. W 2013 roku Honda wróciła do tej idei pokazując model MSX 125, którego skrót oznacza wprost mini street extreme.

Dla kogo powstała Honda MSX 125?

Honda MSX mimo swych więcej niż wątłych rozmiarów zapewnia bardzo przyzwoitą pozycję za kierownicą, także tym wyższym kierowcom. Ja mierzę 188 cm wzrostu i jeździ się na niej naprawdę wygodnie, naturalnie wzbudzając powszechną wesołość wśród innych użytkowników dróg.
Codzienna eksploatacja jest przyjemna, uważam jednak, że wyjeżdżanie Hondą MSX poza miasto mija się z celem. Generujący niecałe 10 koni mocy jednocylindrowy silniczek od ok. 90 kmh dostaje wyraźnej zadyszki, da się spokojnie zmusić go do jazdy ok. 115 km/h na godzinę, jednak takie przemieszczanie nie dostarcza żadnej przyjemności. Komfortowa prędkość przelotowa zamyka się w przedziale 80-90 km/h. W dłuższych trasach mocno daje się też odczuć dużą twardość oryginalnego siedziska, z tego powodu po przejechaniu pierwszego tysiąca kilometrów zdecydowałem się na zakup innego siedzenia, które zastąpiło oryginalne.

Sprawdź prezentację Hondy MSX 125 na stronie Honda.pl

Małe 12-sto calowe kółka w jakie została wyposażona Honda MSX 125 są jej dużym atutem i wadą jednocześnie, mały rozmiar kół sprawia, że manewrowanie w mieście jest bardzo sprawne i wygodne, w korku żaden duży motor nie będzie szybszy od MSX’a, należy tylko uważać na nieco źle zaprojektowane lusterka, w których za wiele nie widać, za to łatwo nimi zaczepić o lusterko mijanego samochodu. Wadą małych kół jest oczywiście sposób, w jaki radzą sobie one z nawierzchniami polskich dróg, przy nierównościach czy dziurach komfort pozostawia sporo do życzenia.

Mały uliczny wariat rusza spod świateł dość żwawo, pierwsze dwa biegi kręcą się naprawdę nieźle, od trójki jednak może się okazać, że hamujemy co szybszych kierowców samochodów osobowych, jednak zdecydowanie nie ma się poczucia bycia totalnym zawalidrogą.

Kolejnym mankamentem wynikającym z rozmiarów motocykla jest jego kiepska widoczność. Z tego powodu od rocznika 2014 Honda zdecydowała się zapalić na stałe przednie kierunki MSX’a, aby poprawić nieco bezpieczeństwo bierne. Jadąc MSX’em w dużym ruchu ulicznym trzeba szczególnie uważać na autobusy i TIR’y, które normalnych rozmiarów motory ledwie dostrzegają, a Honda MSX 125 zdaje się być niewidzialna.

W danych fabrycznych Honda podaje, że MSX spala 1,5 litra na 100 km, taki wynik jest naturalnie niewiarygodny i trudny do osiągnięcia, ale przy dynamicznej jeździe mała Honda zadowala się zużyciem na poziomie 2,2 – 2,4 litra co i tak jest bardzo dobrym wynikiem. Bak o pojemności 5,5 litra pozwoli nam na spokojne przejechanie ok. 250 km zanim kolejny raz zmuszeni będziemy ponownie odwiedzić stację benzynową.

Ze względy na nikczemne rozmiary MSX’a nie znajdziemy w nim najmniejszego nawet schowka, pod siedzeniem znajdziemy tylko akumulator, bezpieczniki i równie mały co sam motocykl zestaw kluczy. Podróżując po mieście w codziennym ruchu jesteśmy w zasadzie zawsze zmuszeni zabierać ze sobą plecak.

Czy zatem Honda MSX 125 to dobry zakup? Cena na poziomie 12.900 złotych wydaje się dość zaporowa za tego rozmiaru motocykl, no ale… jeżdżąc MSX’em uśmiech nie będzie schodził Wam z twarzy, będziecie codziennie zaczepiani przez kierowców i motocyklistów chcących zapytać co to, będziecie jeździć tanio bo mała Honda prawie wogóle nie pali, nigdy też nie będzie najmniejszych kłopotów z parkowaniem. Zatem jeśli masz luźne 13k i nie przeszkadza Ci, że wyglądasz na tym jak koń jadący na kocie to szczerze polecam 🙂

Honda MSX 125 dane techniczne:

Moc: 7,2 kW (9,8 KM)
Moment obrotowy: 11 Nm przy 5250 obr/min
Pojemność skokowa: 125 cm
Typ silnika: Chłodzony powietrzem, 1-cylindrowy, 4-suwowy, 2-zaworowy, OHC
Hamulec przednie: 220 mm pojedynczy tarczowy, 2-tłoczkowy zacisk
Hamulec tylny: 190 mm pojedynczy tarczowy, 1-tłoczkowy zacisk
Zawieszenie przednie: 31 mm odwrócony widelec teleskopowy
Zawieszenie tylne: Wahacz stalowy, pojedynczy amortyzator
Opon przednia: 120/70-12 (51L)
Opona tylna: 130/70-12 (56L)
Masa Hondy MSX 125: 101,7 kg
Wysokość siedzenia: 765 mm
Rozstaw osi: 1200 mm
Sprzęgło: mokre, wielotarczowe
Skrzynia biegów: 4 przełożenia, manualna
Stosunek mocy do masy: 0,07 kW/kg (spełnia wymogi ustawy dotyczącej kierowania motocyklami przez kierowców z prawem jazdy kategorii B powyżej 3 lat)

Sprawdź tematy dotyczące Hondy MSX 125 na naszym forum

 

Polub nas na Facebooku

Podziel się stroną ze znajomym:

Wykop Facebook Twitter Google Plus