BMW C1 – skuter 125, który wyprzedził epokę?

Niewiele jest skuterów, które wywołują tak skrajne emocje jak BMW C1. W internecie można spotkać opinie mówiące o tym, że to skuter, który wyprzedził swoją epoką, a także takie, które postulują publiczne ukamienowanie jego projektanta. Faktem jest, że nie bmw c1był produkowany zbyt długo bo nieco tylko ponad 3 lata (2000-2003). Już na pierwszy rzut oka widać, że nie był to standardowy skuter. Zastosowano w nim m.in. dach, pasy bezpieczeństwa, a nawet przednią wycieraczkę wraz ze spryskiwaczami. Dzięki takim udogodnieniom można nim jeździć bez kasku. Warto podkreślić także, że skuter wyposażony był w system ABS, co dzisiaj wciąż nie jest standardem, a przecież mówimy o pojeździe z początku XXI wieku. Wiele osób jednak twierdzi, że jeżdżenie w pasach zaprzecza idei wolności jaka od zawsze towarzyszy jeździe na jednośladzie.

Skuter ten na zlecenie BMW produkował Bertone. Pojazd wyposażano w dwie wersje jednostki napędowej:
– 125 ccm o mocy 15 koni
– 174 ccm o mocy 18 koni
Oba silniki są czterosuwowe, a ich producentem jest Rotax, co gwarantuje ich wysoką niezawodność.

BMW C1 – porażka czy sukces doceniony po latach?

Dziś po latach okazuje się, że BMW C1 ma swoich gorących zwolenników, skuter słynie z jakości, co ma duże przełożenie na aktualne ceny tych pojazdów. Za zadbany egzemplarz trzeba zapłacić często ponad 10 tys. złotych. Za tę cenę możemy sobie kupić np. trzy nowe Romety K125! 🙂

Sprawdź ceny BMW C1 na otomoto.

Na poniższym filmie możecie zobaczyć co nt. BMW C1 sądzi znany z Top Gear Richard Hammond.

Polub nas na Facebooku

Podziel się stroną ze znajomym:

Wykop Facebook Twitter Google Plus